Wójt Gminy Boronów informuje mieszkańców posiadających zdemontowane pokrycie dachowe z płyt azbestowych (eternitu) lub planujących demontaż pokrycia dachowego w 2023 roku, iż mogą ubiegać się o dofinansowane kosztów związanych z utylizacją azbestu. Dofinansowanie obejmuje demontaż, transport i unieszkodliwianie płyt zawierających azbest z nieruchomości, które zostały ujęte w inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest, sporządzonej na potrzeby związane z przygotowaniem „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Boronów na lata 2019-2032” lub znajdują się w Bazie Azbestowej. Dotacja nie obejmuje dopłaty do nowego pokrycia dachowego.
Maksymalna kwota dofinansowania może wynieść do 100% kosztów kwalifikowanych zadania, lecz nie więcej niż:
• 1.200,00 zł/Mg odpadu zawierającego azbest w przypadku ich demontażu, transportu
i unieszkodliwienia,
• 900,00 zł /Mg odpadu zawierającego azbest w przypadku ich transportu i unieszkodliwienia.
Wykonanie prac związanych z usunięciem azbestu zostanie wykonane do 15 września 2023 roku.
Mieszkańcy (właściciele nieruchomości) zainteresowani w/w dofinansowaniem proszeni są o złożenie wniosku o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami w tut. urzędzie gminy w terminie do 17 kwietnia 2023 roku. Wniosek o dofinansowanie można pobrać w siedzibie Urzędu Gminy w Boronowie lub ze strony internetowej http://ug.boronow.pl/ - zakładka: Dotacje w Gminie Boronów.
Wnioski o dofinansowanie będą realizowane według kolejności ich składania do czasu wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na ten cel. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (34) 35 39 100 wew. 21.